یزدفردا: ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون چک، گفت: در حال حاضر بر روی اجرای گام سوم اصلاح قانون چک کار می‌شود که در این گام به دنبال مسقف کردن صدور چک هستیم.

به گزارش یزدفردا: وی با بیان اینکه در این مدل افراد بر اساس توان مالی و رفتار اجتماعی در صدور چک رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: در این روش ۲ رتبه اقتصادی و شهروندی به اشخاص در زمینه صدور چک داده می‌شود که آن وضعیت مالی و دارایی افراد بر اساس داشتن سهام، سپرده بانکی، اموال منقول و غیر منقول و ... در تعیین سقف اعتباری افراد موثر است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس اظهار کرد: بحث دیگر رتبه‌بندی شهروندی است که بر اساس رفتار اجتماعی افراد این رتبه‌بندی انجام می‌شود که محکومیت کیفری، چک برگشتی، بدهی‌هایی از جمله قبوض برق و گاز و آب، بی انضباطی از لحاظ راهنمایی و رانندگی و خوش حسابی در پرداخت مالیات در آن موثر است.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس همچنین به فاز بعدی گام سوم اصلاح قانون چک و اجرای آن اشاره کرد و گفت: پایان صدور چک کاغذی و الکترونیکی شدن آن یکی از اقداماتی است که در این فاز و در سال جاری انجام و پیش‌بینی می‌شود که چک‌های کاغذی تا پایان سال از دور خارج شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا